جستجو

خبرنامه

اشتراک

روزه چربي و قند اضافه خون را پاک مي‌کند

يک متخصص تغذيه گفت: روزه‌داري چربي و قند اضافه خون را پاک مي‌کند. مصرف نوشابه سياه و انواع قهوه و نسکافه نيز بهتر است با نزديک شدن به ماه رمضان کاهش يابد تا با عوارضي چون سردرد مواجه نشويم.

مرتضي صفوي در گفت‌وگو با فارس توصيه‌هايي در مورد آماده سازي بدن در روزهاي منتهي به ماه مبارک رمضان داشت.

وي در مورد تغذيه در ماه رمضان گفت: نکته مهم و قابل توجه اين است که قانونگذار شريعت يک ماه روزه داري را براي ارتقاء سلامت انسان وضع کرده است چرا که ما در ۱۱ ماه سال هرچه خواستيم خورده‌ايم و از هر الگوي غذايي پيروي کرده‌ايم.

اين متخصص تغذيه افزود: لذا ممکن است در طول سال ميزان چربي و قند خون ما افزايش پيدا کرده و نارسايي‌هايي در بدن ايجاد شده باشد.

وي با بيان اينکه خون در ماه رمضان از قند و چربي پالايش مي‌شود خاطرنشان کرد: افراد بايد از اين فرصت طلايي استفاده کنند و عادات بد غذايي خود را کنار بگذارند.

صفوي همچنين در توصيه‌هايي به هموطنان جهت آماده‌سازي و استقبال از ماه رمضان گفت: بهتر است از همين چند روز باقيمانده پرخوري را کنار بگذاريم و بدن خود را به شرايط ماه مبارک عادت دهيم تا با شروع رمضان دچار مشکل نشويم.

وي همچنين به روزه‌داران سيگاري توصيه کرد: به هر ترتيب شخصي که روزه مي‌گيرد براي ساعت‌هاي طولاني سيگار نمي‌کشد، پس بهتر است از اين شرايط استفاده کرده و مصرف سيگار را کنار بگذارند؛ ضمن اينکه از همين روزهاي باقيمانده استفاده کنند و مصرف خود را کاهش دهند تا دچار عوارض عدم مصرف طولاني مدت در رمضان نشوند.

به گفته اين متخصص تغذيه، هموطناني که در رژيم غذايي روزانه خود از مواد داراي کافئين مانند نوشابه سياه و انواع قهوه و نسکافه استفاده مي‌کنند، مصرف اين مواد را در روزهاي منتهي به رمضان کاهش دهند تا با عوارضي چون سردرد مواجه نشوند.