جستجو

خبرنامه

اشتراک

دستورالعمل نيروي انتظامي براي ماه مبارک رمضان

نيروي انتظامي با صدور پيامي ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: رستوران ها و مراکز پذيرايي از اذان صبح تا زمان افطار حق پذيرايي از مشتريان را ندارند و از افطار تا سحر فعاليت اين اماکن بلامانع مي باشد .

به گزارش ايسنا، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، نيروي انتظامي در اطلاعيه اي اعلام کرد : بارديگر ماه مبارک رمضان ماه ميهماني خدا فرا رسيد و مردم خداجو و مؤمن آماده مي‌شوند تا ادب حضور در ضيافت پروردگار را سرمايه خوشبختي دنيا و آخرت خود سازند و خود‌سازي آگاهانه در اين ماه بر همه ابعاد زندگي تاثير‌گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزايش امنيت و کاهش جرايم جلوه مي‌کند.

معنويت و فضاي روح بخش اين ماه مبارک چنان بر کشور اسلامي ما حاکم مي گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوي و ذخيره آخرت خود مي گردند و اين جاي شکر دارد وليکن نيروي انتظامي حسب وظيفه خود در همراهي با مردم متدين و روزه دار بر رعايت نکات ذيل تأکيد دارد.

۱٫ گرچه اسلام مسافران و بيماران را از روزه معاف کرده، لکن بايد تمامي کساني که داراي عذر شرعي هستند از خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات در ملأ عام خودداري نموده و مسافران عزيز از صرف غذا در فضاي بيروني غذاخوري ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهيز کنند..

۲٫ متصديان هتل ها، مهمان پذيرها، رستوران هاي بين راهي، پايانه ها، فرودگاه ها و ايستگاه هاي راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذيربط و رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي خود مي توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

۳٫ ساير رستوران ها و مراکز پذيرايي از اذان صبح تا زمان افطار حق پذيرايي از مشتريان را ندارند و از افطار تا سحر فعاليت اين اماکن بلامانع مي باشد.

۴٫ امنيت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و يگان هاي انتظامي براي حضور مردم عزيز در زمان افطار و بعد از آن تقويت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

۵٫ نيروي انتظامي در زمان افطار و شب هاي قدر که حضور و تردد مردم عزيز تراکم بيشتري دارد، تلاش مي کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهيل و امنيت را ارتقاء بخشد و البته همکاري مردم عزيز بسيار راهگشا خواهد بود.

۶٫ يکي از جهات معنوي اين ماه مبارک رعايت عفاف و حجاب و دوري از ناهنجاري ها است؛ لذا انتظار داريم همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين امر نيروي انتظامي را ياري کنند

منبع : سایت رمضان