جستجو

خبرنامه

اشتراک

معرفی کتاب

کتاب ” ارتباط سبز” نوشته دکتر ابراهیم میثاق با موضوعات روابط زن و مرد، روابط بین اشخاص و روابط بین والدین و فرزندان بالغ تالیف شده و درسال ۱۳۸۸ به چاپ رسیده است و با تحلیلی متفاوت به بیان نحوه ارتباط سالم دختر و پسر برای ازدواج می پردازد. مخاطبان این کتاب، پدران و مادران و جوانان می باشد.

نویسنده: ابراهیم میثاق
نشر: پژواک کیوان
چاپ: شهریور ۱۳۸۸
تعداد صفحات: ۱۱۲ صفحه

نویسنده محترم، کتاب را با بیان پرسش هایی که جوانان درباره ارتباط با جنس مخالف دارند، آغاز می کند و یک پیش زمینه مناسب درباره مطالب مورد بحث، در ذهن خواننده ایجاد می نماید. در ادامه، نحوه برقراری ارتباط سالم بین دختر و پسر( با هدف شناخت متقابل برای ازدواج) مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
این ارتباط در دو بخش تعریف می شود:
۱) کیفیت ارتباط ( شناختی، عاطفی، غریزی )
۲) زمان ارتباط ( بلوغ جنسی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی) و سپس هر بخش، به تفضیل مورد بحث قرار می گیرد.

در ادامه، انگیزه های غلط برای ارتباط دختر و پسر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و سپس، به معرفی انواع عشق های بیمار و عشق لایق می پردازد.

در انتهای کتاب، آزمون ” ضریب هوشی عشق” همراه با تحلیل آن، مطرح می شود، به گونه ای که خواننده در این آزمون، می تواند با به دست آوردن ضریب هوشی عشق در خود، به تحلیل و ارزیابی وضعیت خود برای رسیدن به عشق لایق بپردازد و با برطرف کردن نقاط ضعف خود، ضریب هوشی عشق را در خود ارتقا دهد.

از ویژگی های بارز این کتاب که آن را با سایر کتب هم موضوع خود، متمایز می سازد، بیان مثال های واقعی متعدد که حاصل سال ها مشاوره و ۲۵۰۰۰ جلسه مشاوره توسط نویسنده محترم در حوزه روانشناسی است، می باشد. از سایر ویژگی های مثبت این کتاب، زبان ساده و محاوره ای و طنز گونه آن، به همراه استفاده از کاریکاتورهای جالب و زیبا در رابطه با مسائل مطرح شده در کتاب می باشد که جذابیت و اثر بخشی این اثر نفیس را دو چندان می کند.

کتاب ارتباط سبز شامل سرفصل های زیر می باشد:
– پرسش جوانان از پدر و مادران و مسئولان جامعه
– کیفیت ارتباط
– زمان ارتباط سالم
– انگیزه های ارتباط
– انواع عشق
– ویژگی های عشق لایق
– انواع عشق و اجزای آن از دیدگاه “اشترنبرگ”
– انواع عشق ورزی از دیدگاه “لی”
– آزمون ضریب هوشی عشق