جستجو

خبرنامه

اشتراک

اسلام دومین دین بزرگ در ۲۰ ایالت آمریکا


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Washington Post» این اطلاعات جدید از سوی انجمن آمارگیری نهادهای دینی آمریکا منتشر شده که هر ۱۰ سال یک بار به آمارگیری از ادیان آمریکا می‌پردازد.

رشد اسلام در ایالات متحده آمریکا به حدی رسیده است که در ۲۰ ایالت به دومین دین بزرگ این کشور تبدیل شده است.

آمارهای جدیدی که توسط نهادهای آماری آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که مسیحیت هم‌چنان اولین دین در این کشور به حساب می‌آید، اما نکته مهم، گسترش اسلام است که به دومین دین غالب در دست کم ۲۰ ایالت آمریکا تبدیل شده است.

اسلام در نواحی غربی و جنوبی آمریکا رشد بیش‌تری داشته و به عنوان دومین دین غالب مطرح شده است.
با این‌که دو سوم مردم آمریکا مسیحی هستند، اما یهودی‌ها در ۱۵ ایالات و هندوها در دو ایالات، مقام دوم دین غالب را کسب کرده اند. نیمی از مردم مسیحی آمریکا پیرو کلیسای پروتستان، ۲۳ درصد پیرو کلیسای کاتولیک و دو درصد نیز عضو کلیسای مورمون هستند.
آمارهای جدید هم‌چنین نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، یک میلیون تن به پیروان دین مبین اسلام در آمریکا اضافه شده است. بیش‌ترین رشد جمعیت مسلمانان برای مهاجران عراق، سومالی، بوسنی و افغانستان بوده است.

آمار دقیقی از میزان قطعی مسلمانان در آمریکا در دست نیست اما تخمین می‌شود که حدود ۷ تا ۸ میلیون مسلمان در آمریکا زنده‌گی می‌کنند.
هم‌چنین تحقیقات انجمن دین و زنده‌گی عمومی مؤسسه نظرسنجی «پیو» در آمریکا در سال ۲۰۱۱ حاکی از آن بود که حدود ۲۰ درصد مسلمانان آمریکا، تازه مسلمان (۵۴ درصد مرد و ۴۶ درصد زن) هستند.