جستجو

خبرنامه

اشتراک

واکنش شدید سرمربی الجزایر به سؤال خبرنگاران درباره ماه رمضان

سرمربي تيم ملي فوتبال الجزاير به سؤالات خبرنگاران درباره ماه رمضان واکنش شديدي نشان داد. به گزارش فارس، وحيد هليلهودزيچ به خبرنگاري که در خصوص برنامه بازيکنان براي ماه رمضان از او سوال کرد، واکنش نشان داد.

پس از اينکه از هليلهودزيچ سوال شد که آيا بازيکنان مسلمانش در ماه رمضان که از يکشنبه شروع مي‌شود، روزه مي‌گيرند؛ او تهديد به ترک نشست خبري کرد. اين در حالي است که با برخي از اعضاي الجزايري حاضر در نشست را که مدعي شده بودند به بازيکنانش توصيه کرده روزه نگيرند، با خشونت رفتار کرد.

سرمربي ۶۱ ساله بوسنيايي که او هم مسلمان است از پرسش خبرنگاران درباره سوالي که او آنها را شخصي خواند، خشمگين شد.

وي اظهار داشت: يا سوال کردن درباره رمضان را متوقف کنيد يا من اين نشست خبري را ترک مي‌کنم. وقتي اين سوال را مي‌پرسيد، احترام نمي‌گذاريد و من از شما مي‌خواهم فقط روي فوتبال تمرکز کنيد و نه چيز ديگر.

هليلهودزيچ ادامه داد: اين اولين باري نيست که هدايت تيمي را برعهده دارم که بازيکنان مسلمان در آن حضور دارند؛ من خودم مسلمان هستم. هميشه به بازيکنان اجازه داده‌ام تا خودشان تصميم بگيرند.

رسانه‌هاي الجزايري مدعي شده‌اند که هليلهودزيچ به بازيکنانش گفته براي بازي آلمان در مرحله يک‌‌هشتم نهايي و تمرين قبل از آن نبايد روزه بگيرند اما سرمربي اين تيم اين شايعات را رد کرد.

سرمربي الجزاير خاطرنشان کرد: متأسفانه روزنامه‌هايي خوانده‌ام و يکي از آنها تصوير مرا تيره کرده بود و درستي و غرور مرا زير سوال برده بود. آنها از مردم خواسته بودند تا خشم و نفرت خود را از من و اطرافيانم اعلام کنند و اين منزجر کننده است.

برخي روحانيان مسلمان نيز مدعي شدند که مسلمانان مي‌توانند در شرايط خاص زمان روزه گرفتن خود را تغيير دهند و اين به معناي آن است که برخي ورزشکاران مسلمان مي‌توانند از روزه گرفتن در بازي‌هاي المپيک يا برخي مسابقات حرفه‌اي اجتناب کنند.

اين در حالي است که برخي ورزشکاران مدعي شده‌اند که روزه‌گرفتن بر توانايي آنها براي مسابقه دادن، تأثير نمي‌گذارد. کولو توره، بازيکن ساحل عاج نيز هفته گذشته اعلام کرده بود که هرگز مشکلي در ماه رمضان نداشته است.