جستجو

خبرنامه

اشتراک

آرشیو

خدارو شکر محرمتو ، دیدم دوباره آقاجون

 

 

ادامه مطلب...

۱۵ درس زندگی (2)

puzzle

 

ادامه مطلب...

گفتار ناب

 

اگر می خواهی هستی را بشناسی خود را بشناس.

سقراط

چرا کتاب بخوانیم؟؟

روزنه آنلاین

 

 در عصر حاضر که همه ما از وسایل دیجیتال مثل تلویزیون، کامپیوتر، موبایل و... استفاده می‌کنیم، ممکن است لذت خواندن یک کتاب را از یاد ببریم. در بررسی 1000 نفر از مردم امریکا، مشخص گردید که 28 درصد از آنها، در سال گذشته حتی 1 کتاب نیز نخوانده‌اند! در اینجا به 6 دلیل که چراباید کتاب بخوانیم، اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب...

عجیب ترین مشاغل در ایران!

استفاده از راهی که رهروان آن کم است، به‌رغم اینکه هیجان‌انگیز است می‌تواند درآمدزایی خوبی هم داشته باشد. بی‌شک افراد خلاق، افراد موفقی هستند و می‌توانند به گونه‌ای فکر یا کار کنند که هیچ‌گاه به ذهن عموم نمی‌رسد. دلیل موفقیت آنها هم دقیقاً در همین نکته است: کاری که انجام‌اش به ذهن هر کسی نمی‌رسد. کارهای عجیب و غریب قطعاً می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد، اما اغلب نیاز به خلاقیت، سعی و کوشش و تمایل به خطر کردن دارد.


 

ادامه مطلب...

داستان های کوتاه و پند آموز

تاثیر حرف و داستان قورباغه

 

ادامه مطلب...

۱۵ درس زندگی (۱)

 

درست ترین عملکرد انسان زندگی کردن است، نه وجود داشتن.

جک لندن

خیلی وقت ها اجازه می دهیم زندگی هر طور که دوست دارد بگذرد، هرچه که برایمان پیش می آورد را می پذیریم و امروزمان تفاوتی با دیروزمان ندارد. این نسبتاً طبیعی و راحت به نظر می رسد، به جز آن ندای همیشگی در مغزتان که می گوید: “وقتش رسیده کمی تغییر ایجاد کنی
برای آن دسته از شما که دوست دارید از یکنواختی همیشگی نجات پیدا کنید، در زیر ۱۵ پیشنهاد ساده وجود دارد که کمکتان می کند استفاده بیشتری از زندگیتان ببرید و زندگی را با تمام وجود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.


ادامه مطلب...

داستان های کوتاه و پند آموز

 

سیب زمینی و نفرت


یادم میاد اول دبستان که بودم، روزی معلم مون به بچه های کلاس گفت که می خواد به ما یه بازی یاد بده. او از ما خواست که فردا هر کدوم یک کیسه پلاستیکی برداشته و درون اون به تعداد آدمایی که از اونها بدمون میاد، سیب زمینی ریخته و با خودمون به دبستان ببریم.

ادامه مطلب...

گفتار ناب

احترام گذاشتن اگر از کرامت باشد، ادب است و اگر از حقارت باشد، چاپلوسی است. شرط ادب این است که مودبانه انتقاد کنیم و محترمانه بپذیریم و بدانیم که انتقاد و مخالفت بی ادبی نیست و اطاعت نیز ادب نیست، نه تایید مطلق و نه تکذیب مطلق، تحلیل کنیم. کریمان به لیاقت فرد احترام می گذارند چه مقام برتر باشد چه کمتر و حقیران، چابلوس مقامات برترند و تحقیر گر مقامات کمتر از خویش..

دکتر میثاق

راهکاری های غلبه بر استرس

 

 

 

85 درصد از مسائلی که برای آن‌ها نگرانیم و در موردشان استرس داریم، هرگز اتفاق نمی‌افتند. اما اگر بازهم نگران هستید، شاید یک گیاه در محیط کار یا پیاده روی در پارک نزدیک محل کارتان راه حل مناسب شماست. بقیه مردم وقتی نگران می شوند، برای رهایی از نگرانی هایشان چه می‌کنند؟ چند درصد موسیقی گوش می‌کنند یا فیلم می‌بینند؟ شاید بهتر است در این مواقع بیشتر لبخند بزنید. اینفوگرافیک زیر به شما راهکارهای غلبه بر استرس را نشان می‌دهد:

 

گروه سرگرمی روزنه

ادامه مطلب...

مطالب بیشتر...