جستجو

خبرنامه

اشتراک

آرشیو

سبک زندگی شغلی(قسمت پنجم)

چند توصیه درمواجه با پیشنهادهای شغلی :

ادامه مطلب...

فضیلت سوره ها

سوره مبارکه انشراح

ادامه مطلب...

فضیلت سوره ها

سوره مبارکه اعراف

ادامه مطلب...

آسیب های اجتماعی (1)

با سلام

انسان در جامعه با رفتارهای گوناگونی برخورد می کند که گاهی بعضی از آنها به صورت رفتار نادرست در انسان تأثیر گذاشته و گاه آموخته می شوند، که از این رفتار نادرست تعبیر به آسیب می شود .

بعضی از مواردی که به عنوان آسیب اجتماعی محسوب می شود به شرح زیر است:


ادامه مطلب...

سبک زندگی شغلی(قسمت چهارم)

عملکردهای اشتباه درپیداکردن شغل مناسب

ادامه مطلب...

فضیلت سوره ها

سوره مبارکه حج


تعداد آیات:78

محل نزول:مدينه

معنی عنوان سوره:قصد و آهنگ- نام يكي از عبادات اسلامي كه جز فروع دين است.

علت نام گذاری:آيات 25 تا 37 در 13 آيه از ساختن كعبه و فوايد و آثار اين فريضه اجتماعي- سياسي - عبادي سخن گفته است و همچنين فرمان اعلان عمومي حج در لابلاي اين آيات علت انتخاب اين نام است.

محتوای سوره:مبدأ و معاد و دلايل منطقي آن، قدرت مطلقه خدا در دنيا و آخرت.انذار مردم غافل از صحنه هاي قيامت.هيبت و عظمت بر پا شدن قيامت در 10 آيه.جلال بشارت به نعمتهاي بي پايان الهي براي صالحان.دعوت مردم به بررسي سرنوشت عبرت انگيز گذشتگان و عذابهاي دردناك الهي كه بر آنها نازل شده است.سرنوشت قوم نوح و عاد و ثمود و قوم ابراهيم و لوط و قوم شعيب و موسي.مسأله حج و ساختن كعبه و آثار و بركات فريضه حج و مسأله قرباني و طواف.پند و اندرزهايي در زمينه هاي مختلف زندگي.تشويق به نماز و زكات و امر به معروف و نهي از منكر و توكل و توجه به خداوند.

فضیلت تلاوت سوره:پيامبر اسلام(ص) فرمود: «هر كس سوره حج را بخواند پاداش حج و عمره را خدا به او مي دهد به تعداد تمام كساني كه در گذشته و آينده حج عمره بجا آورده يا خواهند آورد.»

سبک زندگی شغلی(قسمت سوم)

سبک زندگی شغلی



درشماره قبل به دو مورد ازعوامل موثردرانتخاب شغل یعنی : ضرورت طبقه بندی ارزشها وتوجه به توانائی های ذهنی اشاره کردیم ودراین شماره به سایرعوامل می پردازیم :


ادامه مطلب...

هر ۱۲ ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبر می‌شود

ادامه مطلب...

داستان خواندنی دختر امریکایی از کارولینا تا طرابلس

«ریستا برمر» (Krista Bremer)، نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی، در نشریه معروف آمریکایی O. The. Oprah تجربه عینی خود را از برخورد با حجاب به قلم آورده است. برمر از ناشران نشریه ادبی The Sun است که در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه معتبر ادبی «پوشکارت» شده و در سال ۲۰۰۹ جایزه ادبی «بنیاد رونا جاف» را از آن خود کرده است.

 

ادامه مطلب...

فضیلت سوره ها

 

سوره مبارکه بقره


ادامه مطلب...

مطالب بیشتر...