جستجو

خبرنامه

اشتراک

آرشیو

سالروز ولادت امام رضا (ع)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پيامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق ديدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت.
فرارسيدن يازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمين امام معصوم، خورشيد فروزان خراسان، مايه بركت و افتخار كشور ايران، محبوب دلهاى شيعيان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا عليه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شيعيان تبريك مى گوييم. و ذيلا خلاصه اى در شرح زندگانى آن حضرت مى آوريم.

ادامه مطلب...

سعدی

 

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

غاز ها و عقاب ها

 

توی زندگی تفاوت آدم ها در نگاهشون به زندگی، به اندازه تعداد اونهاست. همون طور که صورت ها و ظاهر آدم ها با هم فرق داره، در افکار و رفتارشون با هم تفاوت دارن.

به نوعی می شه گفت هر انسانی یک کتابه. تا زمانی که بازش نکنی و نخونیش اون رو کامل نشناختی. اصلا هم آسون نیست چون گاهی بعضی کتاب ها اونقدر وحشتناک هستند که تا چند وقت از خوندنشون کابوس می بینی و آشفته می شی ولی گاهی خوندن بعضی کتاب ها مثل حافظ و اشعار سهراب تا سال ها مستت می کنه چون یک جمله اش می تونه روحت رو دوباره از اول جلا بده و دلت رو صاف کنه.

توی این دنیا از بچگی، ما تعلیم داده می شیم و قوانینی برای ذهن بی برنامه و خالی ما وضع میشه که از طرف خانواده، دوست، مدرسه و اجتماع خودآگاه، نا خودآگاه، مستقیم، غیرمستقیم، ارادی و غیرارادی در مغز کوچیک ما جا گرفته که پاک کردن و از اول نوشتن قوانین اراده فولادی و تمرین خیلی زیادمی خواد.

دکتر وین دایر در کتاب “عظمت خود را دریابید” بحث جالبی می گه:
می گه ادم ها دو دسته هستند: غاز ها و عقاب ها.
هرگز نباید عقاب ها رو به مدرسه غازها فرستاد و نباید افکار دست و پا گیر غازها فکر عقاب ها رو مشغول کنه. کسی که مثل غاز هست و تعلیم داده شده نمی تونه درست پرواز کنه و به خار و خاشاک گیر می کنه که مانع پروازش می شه. ولی عقاب رسالتش اوج گرفتنه. عقابی که مثل غاز رفتار می کنه از ذات خودش فرار می کنه.

ادامه مطلب...

سبک زندگی شغلی(قسمت دوم)

 

عوامل موثر درانتخاب شغل

ادامه مطلب...

سبک زندگی شغلی(قسمت اول)

ادامه مطلب...

راه زندگی / کلید گشایش کارها

«سفیان ثوری» نقل می‌کند روزی به محضر امام صادق (علیه‌السلام) رفتم و عرض کردم: برای من سخنی بگویید و مرا نصیحت کنید. امام (علیه‌‏السلام) فرمودند:

 

ادامه مطلب...

توقف ممنوع!

این‌گونه نیست که هر کس خانواده‌ی خوبی نداشت یا محل زندگی اش مناسب نبود و یا اینکه دوستان خوبی برای دوستی کردن پیدا نکرد،

بتواند همه شکست‌ها و زمین خوردن‌هایش را به حساب آن‌ها بگذارد. مگر نه اینکه زمین خدا آنقدر وسعت دارد که بتوان هجرت کرد؟

پس در جایی که هستیم توقف نکنیم.

ادامه مطلب...

فضیلت سوره ها

سوره مبارکه زخرف

 

ادامه مطلب...

گوته

مردان کامیاب غالبا از شکست میوه پیروزی چیده اند !!

فضیلت سوره ها

 

سوره مبارکه کهف

 

ادامه مطلب...

مطالب بیشتر...