جستجو

خبرنامه

اشتراک

آرشیو

راه نجات از خطرها و انحرافات در گفتار امام علی (ع)

ادامه مطلب...

برگزاری مسابقه اینترنتی «رسولان نور» ویژه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن دانش‌آموزی

ادامه مطلب...

اوباما عیدفطر را به مسلمانان جهان تبریک گفت

ادامه مطلب...

اینجا خبری از عید نیست/عید شهید به جای عید فطر و نماز میت به جای نماز فطر

ادامه مطلب...

رئیس‌جمهور عید فطر را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت

ادامه مطلب...

بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب؛ سرانه فطریه پنج هزار تومان اعلام شد

سرانه فطریه که معادل سه کیلو گندم، خرما، کشمکش یا برنج و یا معادل ریالی آن هاست، بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴۵۰۰ تومان می باشد که البته فرموده اند بهتر است در تهران ۵۰۰۰ تومان پرداخت شود.

به گزارش رمضان از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گزیده ای از فتاوای رهبر معظم انقلاب درباره فطریه به شرح زیر منتشر شد:

۱٫ مبلغ فطریه در تهران و شهرستان چه مقدار است؟

فطریه عبارت است از سه کیلو گندم یا خرما یا کشمکش یا برنج و مانند اینها و یا پول یکی از اینها که برای امسال (۱۳۹۳) معادل ۴۵۰۰ تومان می باشد. البته بهتر است در تهران ۵۰۰۰ تومان پرداخت شود و همچنین افرادی که می خواهند بر اساس برنج پرداخت نمایند بهتر است حداقل ۱۵۰۰۰ تومان در نظر بگیرند.

۲٫ مبلغ کفاره ی افطار عمدی و عذری روزه ی ماه رمضان چه مقدار است؟

کفاره یک مد طعام، ۷۵۰ گرم گندم یا آرد یا نان یا برنج یا مانند اینها می باشد که اگر بخواهد پول آن را به افرادی بدهد که تبدیل به طعام بشود، می تواند در کفاره افطار عذری برای هر روز ۱۵۰۰ تومان و در ابطال عمدی هر روز ۹۰۰۰۰ تومان پرداخت کند.

۳٫ فطریه ی مهمان یک شبه به عهده ی چه کسی است؟

فطریه میهمان یک شبه بر عهده خودش می باشد و بر عهده ی میزبان نیست.

۴٫ پرداخت فطریه غیر سادات به سادات و احکام آن چگونه است؟

غیر سادات نمی توانند فطریه را به سادات فقیر پرداخت کنند و در صورت پرداخت مجزی نمی باشد و ملاک در این امر سرپرست خانواده می باشد.

۵٫ پرداخت فطریه در شهری غیر از شهر شخص پرداخت کننده چگونه است؟

بنابر احتیاط در همان شهری که هست پرداخت شود.

۶٫ جهت مصرف فطریه چیست؟ و آیا می توان آن را برای اماکن مذهبی مصرف نمود؟

مصرف فطریه همان مصرف زکات است؛ ولی احتیاط این است که به فقرای مومن داده شود.

مراسم ویژه وداع با ماه رمضان در حرم رضوی برگزار می‌شود

ادامه مطلب...

مراسم ویژه وداع با ماه رمضان در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزای ویژه برنامه وداع با ماه مبارک رمضان امروز یکشنبه پنجم مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام جلال حسینی اظهار کرد: وداع با ماه رمضان، وداع با برترین ماه خدا و لطیف‌ترین روزهای زندگی است و اکنون که ساعات پایانی آن را می‌گذرانیم مانند کسی که با عزیزترین عزیزانش وداع می‌کند با او وداع خواهیم کرد، به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری این ویژه برنامه گفت: در این مراسم معنوی، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی به ایراد سخنرانی و بیان معارف قرآنی می‌پردازد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) سید جعفر ماهرخسار، در این ویژه برنامه به مدیحه‌سرایی می‌پردازند و دعای وداع ماه مبارک توسط ذاکر اهل‌بیت(ع) محمد عطاپور قرائت خواهد شد.

مراسم وداع با ماه مبارک رمضان، یکشنبه، پنجم مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی حرم مطهر رضوی ویژه عموم زائران برگزار می‌شود

دعاى روز سى ام ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَهً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.

آیت الله صافی گلپایگانی، میزان زکات فطره را اعلام کرد

آیت الله ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ از مراجع تقلید، میزان زکات فطره در ماه رمضان امسال را اعلام کرد.
به گزارش رمضان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی در آستانه عید فطر اعلام کرد:

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران گرامی؛ نظر اینجانب در باره میزان فطریه این است که مومنان مبلغ معادل سه کیلوگرم گندم یا برنج را بعنوان قوت غالب بپردازند.

مطالب بیشتر...