جستجو

خبرنامه

اشتراک

آرشیو

کتاب شرح دعای کمیل و فایل صوتی دعای کمیل

دوست عزیز فایل پی دی اف وشرح دعای کمیل شیخ حسین انصاریان و فایل صوتی دعای کمیل ایشان در بخش فایل های ارائه شده توسط دوستان بارگذاری شد.

با کودکان چگونه رفتار کنیم ؟ پنج جمله خوب و هفت جمله بد برای کودکان

ادامه مطلب...

درخواست حجت الاسلام قرائتی از دلسوزان قرآن در آستانه ماه رمضان چیست؟

  . آیا می دانید که در همه مساجد در شب قدر دعای شریف جوشن کبیر و عزاداری و مراسم قرآن سر گرفتن بحمدالله برگزار میشود اما چرا در شب قدر که شب نزول قرآن است تفسیر رنگی ندارد؟

2. آیا می دانید سرگرم شدن به چاپ و صوت و تجوید و ظاهر قرآن بیش از توجه به محتوای قرآن است؟

3. آیا می دانید به ما دستور داده¬اند که هر گاه فتنه های زیاد مانند پاره هایی از شب تار به شما روی آورد به قرآن پناه ببرید؟ (فَإِذَا الْتَبَسَتْ‏ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّع)‏

4. آیا می دانید بعضی به اسم این که دین از سیاست جداست به صدها آیه سیاسی بی توجهی می کنند؟

5. آیا می دانید آن مقدار که در متون آموزش و پرورش و دانشگاه کلمات عربی را تزریق می کنند کارساز نیست و فارغ التحصیلان ما نمی توانند اکثرا یک صفحه قرآن را بی غلط بخوانند؟

6. آیا می دانید بعضی به خیال اینکه قرآن از فهم بشر بالاتر است و فهم آن مخصوص اهل بیت است از تدبر در آن می ترسند، با اینکه خداوند دستور به تدبر داده است و در حدیث می خوانیم: من زعم ان کتاب الله مبهم فقد هلک و اهلک راستی اگر قرآن را نمی توان فهمید پس چگونه به ما دستور داده اند روایات را بر قرآن عرضه کنیم و اگر ضد آن بود آن روایات را به دیوار بزنیم؟

7. آیا می دانید مهجوریت قرآن غافلانه نیست زیرا در قرآن می خوانیم در روز قیامت پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید: پروردگارا قوم من قرآن را مهجور گرفتند و نمی فرماید قرآن نزد قوم من مهجور بود و مهجور گرفتن با توجه و عمد است؟ وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً

 

ادامه مطلب...

نماز پدر براى فرزند

در كتاب مكارم الأخلاق شيخ طبرسى نمازى تحت عنوان «نماز پدر براى فرزند» آمده است كه برخى از مراجع تقليد بزرگ معاصر نيز آن را براى اصلاح فرزندان توصيه فرموده اند، از ايشان نقل شده كه بهتر است مادر هم اين نماز را بخواند . اين نماز چهار ركعت است :

ادامه مطلب...

دوست عزیز از خواندن مناجات شعبانیه در ماه شعبان غافل نشو !!

مناجات شعبانیه، چرا؟

فراز ابتدای مناجات شعبانیه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعَوْتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُكَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَيْكَ وَ وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ مُسْتَكِينا لَكَ مُتَضَرِّعا إِلَيْكَ رَاجِيا لِمَا لَدَيْكَ ثَوَابِي وَ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَ تَخْبُرُ حَاجَتِي وَ تَعْرِفُ ضَمِيرِي وَ لا يَخْفَى عَلَيْكَ أَمْرُ مُنْقَلَبِي وَ مَثْوَايَ وَ مَا أُرِيدُ أَنْ أُبْدِئَ بِهِ مِنْ مَنْطِقِي وَ أَتَفَوَّهَ بِهِ مِنْ طَلِبَتِي وَ أَرْجُوهُ لِعَاقِبَتِي وَ قَدْ جَرَتْ مَقَادِيرُكَ عَلَيَّ يَا سَيِّدِي فِيمَا يَكُونُ مِنِّي إِلَى آخِرِ عُمْرِي مِنْ سَرِيرَتِي وَ عَلانِيَتِي وَ بِيَدِكَ لا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيَادَتِي وَ نَقْصِي وَ نَفْعِي وَ ضَرِّي إِلَهِي إِنْ حَرَمْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَرْزُقُنِي وَ إِنْ خَذَلْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُنِي 

خدايا!بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و شنواى دعايم ب

خدايا!بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و شنواى دعايم باش آنگاه كه مى‏ خوانمت،و صدايم را بشنو گاهى كه صدايت مي كنم، و به من توجّه كن هنگامى‏ كه با تو مناجات مى ‏نمايم،همانا به سوى تو گريختم،و در حال درماندگى و زارى در برابرت ايستادم، پاداشى را كه نزد توست اميدوارم،آنچه را كه در درون دارم مى ‏دانى،بر حاجتم خبر دارى،نهانم را مى‏ شناسى،كار بازگشت به آخرت و خانه ابدى‏ ام بر تو پوشيده نيست،و آنچه كه مى‏خواهم به زبان‏ آرم،و خواهش خويش را بازگو كنم و هم آنچه را كه براى عاقبتم اميد دارم،بر تو پنهان نيست،همانا آنچه تقدير نموده‏ اى بر من‏ اى آقاى من در آنچه كه تا پايان عمر بر من فرود مى ‏آيد از نهان و آشكارم جارى شده است،و تنها به دست توست نه به دست‏ غير تو فزونى و كاستى‏ ام و سود و زيانم،خدايا!اگر محرومم كنى پس كيست آن‏كه به من روزى دهد؟و اگر خوارم‏ سازى پس‏ كيست آن‏كه به من يارى رساند... 

 


 گفت: مناجات شعبانیه را هر روز بخوان

ادامه مطلب...

استفاده از روش عفو و گذشت در اصلاح روابط بین فردی

شما می توانید این فایل را در قسمت دانلود و بخش فایل های ارسال شده از طرف دوستان دانلود و بهره مند گردید.

توکل به خدا به عنوان راهبرد حل مشکلات زندگی

شما می توانید این فایل را در قسمت دانلود و بخش فایل های ارسال شده از طرف دوستان برداشت و استفاده نمائید.

سازگاری با زندگی دانشجویی

فایل پی دی اف سازگاری با زندگی دانشجویی را در قسمت دانلود فایل و در بخش فایل های ارسال شده از طرف دوستان بر داشت نمائید و بهره مند گردید.

سال نو برشما نور باران باد

سلام علیکم :

برشما دوستان وفادار و عزیزی که با حضور در جلسات هفتگی به این جلسات حیات ، طراوت و نشاط دادید و با نظرات سنجیده و خوبتان ما را یاری دادید. به تک تک شما جوانان و دانشجویان عزیز و محترم افتخار می کنیم و برای شما از قادر متعال سالی پر از خیر و برکت را خواستاریم.امید است سال آینده سال معنویت وتثبیت در حد اعلای رابطه امان با الله واولیاءمعصومش باشد. و با بهره گیری از سیره معصومین صلوات الله علیه بتوانیم هر روززندگی بهتری از دیروز داشته باشیم ، و در راه اصلاح سبک زندگی در راه دوستی با خدا قدم برداریم.تعطیلات به شما با ذکر و یاد محبت های الهی خوش بگذرد.از دعای خیروبخشش اتان ما را محروم نسازید،سلامت وتندرست باشید.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم         هوا داران کویش را چو جان خویشتن دانم

خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايى‏ اش تكليف نمى‏كند

سوره ۲: البقرة - جزء ۳ و

 

سوره ۶۵: الطلاق - جزء۲۸

 

ادامه مطلب...

مطالب بیشتر...